آخرین خبرها
خانه / صفحه اصلی / راهکارهای طب نبوی جهت سالم ماندن : اگر می خواهی سالم بمانی………

راهکارهای طب نبوی جهت سالم ماندن : اگر می خواهی سالم بمانی………

اگر می خواهی سالم بمانی……… راهکارهای  طب نبوی:10672052_708257459265171_5761758008522777527_n

۱- از مصرف غذاهای مضر ، صنعتی و کلیه موادی که حاوی رنگها و مواد نگه دارنده هستند  حتی الامکان پرهیز کن : خصوصا شیرینی جات و تنقلات مصنوعی – ساندویچ و نوشابه – روغن مایع و جامد -گوشت گاو ومرغ ماشینی-دوغ و ماست صنعتی . داروهای شیمیایی  ، ظروف پلاستیکی ، نان سفید و…… اگر زمانی  مجبور شدی انها را مصرف کنی سعی کن با مصلحات  آن  و موادی که مضرات آن را کاهش دهد  ؛ میل کنید .

۲- سعی کنید از روغنهای طبیعی مثل روغن زیتون  – روغن حیوانی- روغن کنجد یا روغن دمبه استفاده کنید .

۳- نان سبوسدار و نمک  طبیعی  محلی  یا نمک دریا   مصرف کنید .

۴- آب بدون کلر  بنوشید .آب چشمه یا چاه یا برکه  که کلر نزده باشند . اگر امکان پذیر بود گاهی یک قاشق آب زمزم  یا یک لیوان آب مخلوط کنید  سوره الحمد بر آن بخوانید و میل کنید .

۵- مواظب باشید دچار یبوست نشوید .غذاهای  ملین مصرف کنید و از غذاهای یبوست زا پرهیز کنید .

۶-  روزانه پیاده روی  ، تحرک ، ورزش  و نرمش داشته باشید .

۷- سحر خیز باشید. از خواب صبح بپرهیزید . سلامتی در صبح خیزی است .s

۸- ماهی ۳ روز ، روزه بگیرید .

۹- از مواهب طبیعی  خوب استفاده کنید : تنفس عمیق در نسیم صبح – نور خورشید  – گردش در طبیعت ، کنار دریا ، کوه  و….

۱۰ – از انجام کارهای  حرام و   استفاده از مواد حرام  پرهیز کنید  که روح و جسم را تخریب می کند و غضب الهی را در پی دارد .

۱۱-  در طول هفته ، ۱-۲ بار بر روی خاک ، شن وماسه یا سنگ رود خانه با پای برهنه راه بروید .

۱۲-  حد اقل سالی ۲ بار ( بهار و پاییز ) حجامت کنید ( البته باتوجه به سن و مزاج و یا بیماری  شاید کم و زیاد شود )

 

۱۳_این مواد را در برنامه غذاییتان بگنجانید  و بیشتر  استفاده کنید :10848009_404313069724139_8854516603909537678_n

عسل- سیاه دانه – خرما (صبحانه ۷ دانه)- مویز- کشمش –  انجیر – زنجبیل – سیر – سبزیجات و میوه جات تازه – خوراک تلبینه – برنج سبو سدار یا سبوس برنج .- پود کشک خشک طبیعی- نخود. آش جو- سرکه طبیعی- روغن حیوانی

۱۴- ۸۰ – ۹۰درصد غذایتان گیاهی باشد : به ترتیب اولویت : حبوبات و غلات، شیرینی جات طبیعی، روغنهای طبیعی  و میوه جات و سبزیجات.

۱۵ – در طول هفته با توجه به فصل سال یا مزاج و علاقه تان دمنوشها  یا شربتهای مناسب طبیعی میل کنید .مثل دم کرده : بابونه ، آویشن ، بادرنجبویه ، به لیمو. دارچین ، زنجبیل  ، اسطوقدوس

یا شربت عسل با آب لیمو تازه یا شربت سکنجبین عسلی. یا شربت رب انار.

۱۶- آداب غذا را رعایت کرده: با بسم الله شروع کرده ودر پایان الحمد لله  بگویید . لقمه کوچک گرفته  و خوب بجوید . همراه غذا و روی غذا آب نخورید .از پر خوری به شدت پرهیز کنید .

۱۷- از این گنجهای عظیم و زورقهای نجات غفلت نورزید : ذکر الله و استغفار زیاد خصوصاً در سحرگاهان : کلید هر مشکلیست . دو رکعت نماز در دل شب –  نمازها با خشوع – صدقه دادن و خیر و خیرات-   دعا برای  خود و دیگران- تلاوت  روزانه  قرآن و گوش دادن به تلاوت قرآن- روزه فرض و سنت .-سفر سلامت به حج یا عمره – درود و صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم .

۱۸-در امور دنیا به پایین تر از خود نگاه کنید .در این صورت قدر نعمتهای الله را بهتر می دانید و تاسف و تحسر نمی خورید .

۱۹- از ظروف سالم در پخت غذا استفاده کنید : ظروف  سفالی- سنگی- مسی -پیریکس

۲۰-کینه را از دل به در کنید  ؛ ببخشید ؛ عفو کنید ؛ بخندید ، همه امورتان را به الله واگذار کنید بر او توکل نمایید.

 

 

* موارد فوق را جدی بگیرید ، هر کدام از  آنها ریشه در آیات قرآنی یا احادیث نبوی دارد یا مورد تاکید اطبای اسلامی می باشد .

رعایت موارد فوق   در پیشگیری ودرمان همه بیماریها  بسیار موثر خواهد بود ان شاءالله .

*سلامتی گوهر گرانبهایست ؛ قبل از اینکه از دست بدهیم آن را قدر بدانیم.

* برای سالم ماندن  هزینه کنیم . پیشگیری بهتر و آسان تر  از درمان است .

 

 

درباره‌ی طب نبوی

حیدر رحمانپور متولد1345 لیسانس زبان و ادبیات عرب پژوهشگر طب نبوی ، مشاور تغذیه قرآنی دارای گواهینامه طب سنتی وکارور گیاهان دارویی . عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران

۲ نظر

  1. بسیار محبت کردین
    عقل سالم در بدن سالم
    واقعا خوشحال شدم.
    اجرکم عند الله

  2. عقل سالم در بدن سالم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد


3 − = هیچ

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

بالا