آخرین خبرها
خانه / صفحه اصلی / چربی سوز مجانی که تا کنون نمی دانستید!!!

چربی سوز مجانی که تا کنون نمی دانستید!!!

 

خورشید2

 

 

 

اگر اضافه وزن دارید ومی خواهید از یک روش کمکی در کنار دیگر روش ها برای خلاص شدن از شر کیلوگرم های اضافی بهره ببرید، کافی است اول صبح پرده ها را کنار بزنید واز نور مستقیم خورشید بهره مند شوید. البته این کار فقط به درد افراد دارای اضافه وزن یا چاق نمی خورد. اگر از وزن متناسبی هم برخوردارید، آفتاب مستقیم صبحگاهی می تواند در حفظ این تناسب به شما کمک کند.
به گزارش مجله ی پریونشن، بر اساس نتایج مطالعه ای که بتازگی منتشر شده است، افرادی که هر روز بیشتر نور مورد نیاز بدن خود را در صبح یا به عبارت دقیق تر از زمان طلوع آفتاب تا ظهر تامین می کنند، نسبت به افرادی که از ساعات دیرتر روز، بویژه ساعات بعد ازظهر تا غروب، از نور خورشید بهره می برند، به میزان قابل توجهی شاخص توده ی بدنی پایین تری دارند، یعنی وزنشان مناسب تر است.
محققان دانشگاه نورث و سترن در این پژوهش، ۵۴ شرکت کننده را که میانگین سنی شان حدود ۳۰ سال است، به مدت یک هفته مورد بررسی قرار داده و مواردی از قبیل الگوی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، فعالیت جسمانی و الگوی خواب آنها را بدقت زیر نظر گرفتند.آنها همچنین الگوی خورد و خوراک این شرکت کنندگان را نیز دقیقا بررسی کردند. به این ترتیب با تفکیک میزان اثربخشی هر یک از این عوامل در نهایت به این نتیجه رسیدند که تأثیر برخورداری از آفتاب مستقیم صبحگاهی بر حفظ وزن متناسب یا کاهش وزن اضافه تأثیری قابل توجه خواهد بود به گونه ای که به تنهایی می تواند تا ۲۰ درصد شاخص توده ی بدنی افراد را بهبود بخشد و افراد دارای اضافه وزن را به وزن متناسب نزدیکتر سازد. به عبارت دیگر، مطابق یافته های این پژوهش، ساعاتی که افراد از آفتاب بهره می برند هر چه به طلوع نزدیک تر باشد، تأثیر بیشتری در تناسب وزن آنها خواهد داشت و هر چه از زمان طلوع فاصله می گرفتند، این خاصیت نور آفتاب کاسته می شد. نتایج حاصل از برخی پژوهش های علمی دیگر نشان می دهد قرار گرفتن در معرض نورهای مصنوعی در شب مانند نور گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها وحتی نور تلوزیون بر عکس آفتاب صبحگاهی در این زمینه تأثیرات نامطلوبی دارد و می تواند در افزایش سرعت ابتلا به اضافه وزن وچاقی نقش داشته باشد.
بر این اساس روشن است که تغییر الگوی قرارگیری در معرض آفتاب بر وزن بدن تأثیر خواهد گذاشت. نکته ی مهم حاصل پژوهش فوق این است که علاوه بر طول مدت قرار گرفتن در معرض آفتاب و نیز شدت آفتابی که به بدن فرد می تابد، این که چه

موقعی از روز از آفتاب بهره ببریم نیز در این امر مؤثر است. هر چند هنوز مکانیسم دقیق چگونگی تأثیر نور خورشید بر وزن بدن انسان بدرستی مشخص نشده است، با این حال دانشمندان می گویند این نور احتمالا با تأثیری که بر سوخت و ساز بدن و احساس گرسنگی و سیری انسان می گذارد، وزن بدن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
درست است که گذراندن اوقات زیر نور خورشید هرگز نخواهد توانست به اندازه ی رژیم غذایی مناسب وفعالیت جسمانی بر آب کردن کیلوگرم های اضافی مؤثر باشند، اما به هرحال در نبرد علیه آن سلاحی به درد بخور به شمار می رود.
پژوهشگران می گویند متأسفانه مردم زمان چندانی را زیر نور درخشان و مستقیم خورشید صرف نمی کنند و به همین دلیل از مواهب آن بی بهره اند. آنها به همه توصیه می کنند هر روز از ساعت هشت صبح تا ظهر دست کم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه را زیر نور مستقیم خورشید بگذرانند تا اثرات مطلوب آن را بر کاهش وزن خود مشاهده کنند. در عین حال این پژوهشگران گوشزد می کنند افراد حتما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند تا مضرات آن دامنگیرشان نشود. آنها می گویند مطمئن باشید کرم های ضدآفتاب چیزی از اثرات چربی سوز آفتاب کم نخواهد کرد

منبع :  وبژه نامه هفتگی  دانش و پزشکی روزنامه جام جم  ۲۸ فروردین ۹۳ شماره ۳۲۰

 

طب نبوی:

استفاده از نور خورسید  خصوصاً در صبحگاه یک ضرورت حیاتی می باشد . و نقش مهمی در تامین سلامتی و ساخته شدن ویتامینD و پیشگیری از پوکی استخوان  و دهها فوائد  دیگر دارد . این درحالی است که برخی رسانه ها و کارشناسان بهداشت  به بهانه سرطان پوست مردم را از نور آفتاب ترسانده اند  به طوری که برخی افراد سعی می کنند حتی الامکان  در معرض نور خورشب قرار نگیرند .  در حالی که  این اشتباه است  ؛ خداوند در قرآن کریم خوشید را منبع انرژی اعلام کرده . وبه گیاهانی که بیشتر در معرض نور خورشید باشند اثر بیشتری بخشیده است.

درباره‌ی طب نبوی

حیدر رحمانپور متولد1345 لیسانس زبان و ادبیات عرب پژوهشگر طب نبوی ، مشاور تغذیه قرآنی دارای گواهینامه طب سنتی وکارور گیاهان دارویی . عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد


7 + هفت =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

بالا